Дзбанок Сонця


сайт вчителя-словесника Губчанського НВК
Нич Тетяни Миколаївни

В. Сухомлинський про професію вчителя




 

 

«Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції»

 

 

"Учитель готується до хорошого уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашої професії і технологія нашої праці: щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла".

 

 

Як створити колектив однодумців, об'єднаних єдиною педагогічною ідеєю. "Педагогічна ідея - це крила, на яких підноситься колективна творчість. Ідея надихає колектив, і починається найцікавіше й найпотрібніше в шкільному житті - колективна дослідницька робота".

 

Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий взаємозв’язок між інтелектуальним життям особистості і проявом її сил в активній діяльності.

 

 

 

"Серце віддаю дітям" 

 

 

 

"Кожна дитина повинна бути щасливою"

 

 

 

«Несу любов до дитини через все життя...»

 

 

 

“Вчительська професія, - це людинознавство, постійне, те, що ніколи не припиняється, проникнення у складний духовний світ людини. Чудова риса – постійно відкривати в людині нове, дивуватися новому, бачити людину в процесі її становлення – один із тих корінь, які живлять покликання до педагогічної праці. ”

 

 

 

«Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, -   з людиною.»

 

 

 

«Наша праця - формування людини, і це покладає на нас особливу відповідальність, яку ні з чим не зіставити».

 

 

 

Вимоги до діяльності вчителя:

 

1.     Систематичне піклування про всебічний розвиток дитини.

 

2.     Любов до дітей і кожної окремої дитини.

 

3.     Повага до дитини, вміння бачити в кожній людині особистість.

 

4.     Віра в дитину як запорука педагогічного успіху.

 

5.     Глибоке знання дитини.

 

6.     Розуміння дитини – педагогічна емпатія.

 

7.     Бережливе ставлення до духовного світу і природи дитини.

 

8.     Вміння розвивати у дитини почуття власної гідності.

 

9.     Вміння включати дитину в коло інтересів, життя і турбот інших людей.

 

10. Бути другом, мудрим радником дитини.

 

 

 

Властивості педагогічної професії:

 

а) «Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, -   з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров'я, розум, характер, воля, громадянське й інтелектуальне обличчя, її місце і роль у житті, її щастя»;

 

б) кінцевий результат праці віддалений в часі;

 

в) багатофакторність впливів на дитину, «... завдання - боротися за людину, переборювати негативні впливи і давати простір позитивним ». Розумний, умілий, мудрий вихователь;

 

г) «Об'єкт нашої праці - найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, - розум, почуття, воля, переконаність, самосвідомість». Впливати тим же. Найважливіші інструменти впливу - слово, краса довкілля і мистецтва,

 

Якості педагога - майстра:

 

1) "Учительська професія - це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини, який ніколи не припиняється...  Це подив перед багатогранністю і невичерпністю людською";

 

2) " ... практична педагогіка - це знання й уміння, не тільки доведені до ступеня майстерності, але й підняті до рівня мистецтва... виховувати й відчувати її індивідуальний світ";

 

3)     " Наріжний камінь педагогічного покликання - це глибока віра в можливість успішного виховання кожної дитини». Терплячість до дитячих слабостей, мудрість в розумінні дитини, конфліктів:

 

4) «Гармонія серця і розуму» педагога. «Чуйність, сердечна турбота про людину - це плоть і кров педагогічного покликання»;

 

5) «... Уміння настроювати себе на задушевну розмову з учнем, особливо з підлітком, надзвичайно важливе в тій майстерні педагогічних засобів, яку повинен створити для себе кожний учитель. Це вміння треба виховувати в собі, створювати, удосконалювати, «відшліфовувати», робити тоншим і більш дійовим... необхідно глибоко проникати в душу дитини, вдумуватися в те, чим вона живе, як вона дивиться на світ, чим є для неї люди, що оточують її.

 

Дорогий мій колега, щоб стати справжнім вихователем, треба пройти цю школу сердечності - протягом тривалого часу пізнавати серцем усе, чим живе, що думає, з чого радіє й чим засмучується ваш вихованець. Це одна з найтонших речей у нашій педагогічній справі»

 

Головними рисами такого вихователя – гуманіста є :

 

1.Мудрі любов і влада педагога над розумом і душею дитини.

 

2.Багатство думки, висока загальна культура.

 

3.Спільні з дитиною погляди на життя, людину як найвищу цінність.

 

4.Здатність зцілення душевних ран дитини.

 

5.Ніжне, ласкаве ставлення до дитини.

 

 

 

 

 

Гуманістичні принципи педагогіки:

 

1. Пізнання багатогранності дитини.

 

2. Віри в її неповторність і талановитість.

 

3. Визнання природного оптимізму дитини.

 

4. Обережного звернення до її душі й розуму.

 

5. Захисту багатства людської природи в дитячій душі.

 

6. Виховання в учнів самоповаги.

 

7. Утвердження краси в природі і в людині.



Создан 03 ноя 2015



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником